Zanussi ZTE 170 doet niets

Zanussi ZTE 170 doet niets
« Gepost op: 20 januari 2013, 22:32:53 »
Onze droger doet van de eene op de andere dag niets meer.
Heeft er toevallig iemand ervaring met het repareren van dit model (Zanussi ZTE170).
Na inschakelen gebeurd er niets, zelfs de led bij de start knop gaat niet branden.

De filters zijn schoon en de schakelaar bij het filterluik doet het.
We hebben al op internet rondgespeurd en wel mensen met dezelfde klacht gevonden maar geen oplossing.

We hebben de droger nog geen 2,5 jaar!

Heeft er iemand tips?

Alvast bedankt!

HarryO

• 1,579
    • Bekijk profiel
Re: Zanussi ZTE 170 doet niets
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2013, 21:11:00 »
Meerdere oorzaken mogelijk maar dit is uitvoering afhankelijk.

Controleer of het klepje van de condensor goed dicht zit, bij een aantal uitvoeringen van deze machine zit hier een schakelaartje achter.
Als dit het niet is controleer dan de maximaal beveiliging achter op het verwarmings element.
Verwijder hiervoor het paneel aan de achterzijde. Op/bij het element zitten meerdere sensoren, één hiervan heeft een rest knopje, druk deze in en probeer de machine kort zonder achter paneel.
Als dit het is dan is de machine toe aan een grote schoonmaak beurt.
Voor meer hulp graag het lange PNC nummer zoals in de deurrand staat.

« Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2014, 22:29:13 »
Ik heb exact het zelfde  probleem  met  mijn droger zanussi zte170  pc 916 093 948 03 hij hield ineens  op na een  minuut  of 10 😢
Wij heeft raad ?

HarryO

• 1,579
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 20 augustus 2014, 11:02:10 »
Bovenstaande ook gecontroleerd?

« Reactie #4 Gepost op: 21 augustus 2014, 10:35:13 »
Die knopjes achter het verwarmingselement  niet kunnen vinden 😞

HarryO

• 1,579
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 22 augustus 2014, 11:36:40 »
Zie Foto.
Ze zitten op het element zelf en moeten beide 0 Ohm zijn.

« Reactie #6 Gepost op: 25 augustus 2014, 10:42:24 »
Ik neem aan dat het dat zwarte blokje met het rode puntje is .
Moet ik die indrukken met een passer punt of iets dergelijks ?
En moet  dat terwijl er stroom op de machine staat of maakt dat niet uit ?

HarryO

• 1,579
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 25 augustus 2014, 23:02:29 »
Eerst de weerstands waarde hiervan meten, moet 0 Ohm zijn.
En de spanning er af, anders hang je zelf aan de 230V en is je meet instrument ook aan gort.

« Reactie #8 Gepost op: 26 augustus 2014, 15:59:55 »
Beide weerstanden geven  00 hmm aan

HarryO

• 1,579
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 29 augustus 2014, 10:31:06 »
Dan zit daar dus niet het probleem.
Controleer de deur schakelaar en de elektronica module op losse contacten, vooral bij de relais.

« Reactie #10 Gepost op: 6 maart 2016, 08:44:55 »
Ik had het zelfde probleem dat mijn droger het van de een op de andere dag ineens niet meer deed. Tijdens het zoeken naar een oplossing kwam ik hier terecht maar helaas werkte de voorgestelde tips niet voor mij. Bij mijn verdere zoektocht kwam ik op de volgende site terecht http://www.circuitsonline.net/forum/view/120879/1. In deze post omschrijven ze dat het heel goed kan zijn dat er een overbelastingsweerstand de geest heeft gegeven door een spannings piek waardoor er ook een IC (chipje) kan zijn doorgebrand.
Om te zien of de bewuste weerstand is doorgebrand en of de IC stuk is staat hier een goede omschrijving http://www.maakmijnwitgoed.nl/content/7-stappenplan-zelf-lnk304-weerstand-vervangen.
Na het vervangen van deze weerstand en de IC doet mijn droger het weer. :)
Ik heb geen enkel belang in beide website's, maar ze hebben me er wel mee geholpen om mijn droger weer te repareren.
Rob.

« Reactie #11 Gepost op: 5 januari 2017, 22:37:18 »
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn zanussi droger. Via google kwam ik op dit forum en naar even verder zoeken laten repareren door youfixit.eu, daar staat ook een instructie van hoe je de printplaat uit de machine kunt halen.
Daarnaartoe opgestuurd en die hebben het perfect voor mij opgelost voor iets van 55 euro. Echt een aanrader voor de mensen die het niet zelf willen doen.

bennie

• 1,203
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 5 januari 2017, 22:47:25 »
ben wel benieuwt welk ic-tje ze hebben teruggeplaatst bij jou , want op hun site staat dat ze het ic-tje verzwaren ipv de weerstand en dat is niet de bedoeling volgens enkele "geleerden"  zie dit topic
iedereen is natuurlijk vrij in zn beslissing maar op dit forum zijn ook mensen die het voor je willen doen