Droger droogt niet goed meer

« Gepost op: 5 september 2012, 13:40:00 »
Mijn miele wasdroger, droogt de laatste tijd niet voldoende. als ik hem op kastdroog heb staan komt het er toch nog klef uit. De warmte die de machine maakt lijkt me warm genoeg om het t drogen. Als de miele s?nachts draait is er s?morgens condens in de trommel te zien. Kan ik er zelf iets aan doen?
Type Mielke Novotronoic Excellent 92CT

HarryO

• 1,579
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 5 september 2012, 18:58:00 »
Maak als eerste test de ribben in de trommel schoon met een doekje met azijn.
De vochtmeting word gedaan tussen de ribben en de trommel. Als er aanslag van bv wasverzachter oid op zit denkt de machine dat de was droger is dan dat deze in werkelijkheid is.
Heeft de machine ook een tijd gestuurd droog programma? Kies de langste versie eens, word het dan wel droog?

PS: Excellent 92CT is niet het echte type nummer. Graag het nummer zoals op de stikker in de deurrand staat.

« Reactie #2 Gepost op: 6 september 2012, 10:24:00 »
Het gaat om de T565C. Ik heb de droger op zijn warmst laten drogen en de waas is wel droog. Bij elke rotatie van de trommel is er een tik te horen. gr en bedankt voor de reactie

HarryO

• 1,579
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 6 september 2012, 23:41:00 »
De tik klopt, is het sleepcontact op de buitenzijde van de trommel.
Verwijder het bovenblad en de constructie word zichtbaar.
De 2 sleepcontacten/borstels moeten over de metalen strip's schuren, de tik hoor je op de plaats waar het begin en eind van de strip bij elkaar komt.

« Reactie #4 Gepost op: 7 september 2012, 09:35:00 »
Hoi
Even een toevoeging op Harry zijn verhaal
Dit tik die je hoort is de de bout waar de koolborstels tegen aan tikken dit is een constructie fout. Aangezien ook bij een nieuw setje koolborstels er maar heel weinig ruimte ertussen zit vaak is het al voldoende om die bout te vervangen door een andere

Als je dat gedaan hebt laat je de machine draaien en duw je even een schuursponsje of schuurpapierjte tegen de 2 stalen ringen om deze even schoon te maken zodat die weer iets schoner worden

Laat maar weten als hij het nog niet doet ?