AEG Lavatherm 59800 Filter plint

AEG Lavatherm 59800 Filter plint
« Gepost op: 21 januari 2018, 10:25:08 »
Hoi,

Ik heb al meer dan 10 (?) jaar een AEG  Lavatherm 59800. Na een aantal jaren kwam steeds vaker de melding 'Filter plint'. Deze komt regelmatig terug nu, ook als er weinig stof in de filter of filterbehuizing zit. Na goed schoonmaken blijft waarschuwing. Pas als de droger enige tijd geheel van stroom af is geweest, verdwijnt de waarschuwing en doet de droger het weer. Ik weet niet of ik mezelf voor de gek houdt of dat de droger inderdaad ook nog enige tijd van de stroom af moet ...
Het lijkt me dat er ergens een sensor moet zitten, maar deze heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Is er iemand die weet hoe ik deze uitgebreide en frequente schoonmaakacties kan beperken tot normAal onderhoud?

Gr Twab

Lampje

• 754
    • Bekijk profiel
Re: AEG Lavatherm 59800 Filter plint
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2018, 10:41:13 »
Om u snel te kunnen helpen, hebben wij de volgende gegevens nodig: 
Modelaanduiding
Productnummer (PNC)
Serienummer (S-No.)
(u vindt deze nummers op het typeplaatje) Een foto van dit plaatje is erg handig en voorkomt fouten Parkeren op het net bij bijv. google photo's

Soort storing
Eventuele foutmelding die het apparaat weergeeft

Met vriendelijke groet,

Lampje

« Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2018, 19:54:47 »
Het is model T59800, Type 91BDBAB15A, Prod.No. 916 093 787 00, Ser.No. 65147055.

Als foutmelding brandt het onderste lampje, filter plint.

Gr Twan.

Lampje

• 754
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 22 januari 2018, 21:29:31 »
Kan het zijn dat je een filter over het hoofd ziet, die schoongemaakt moet worden?

Het schoonmaken dient wel met een azijnbadje voor een nacht en dan nog eens een badje met allesreiniger gedaan te worden. Want zeker na 10 jaar zijn de fijnfilters door wasverzachter en zeepresten aardig microscopisch dicht gaan zitten.
De filters:
1 het grof en fijn filter in de deur
2 het filter onderaan in de vul opening
3 het filter in de afsluiting van de condensor achter het deurtje
5 de ingang van de condensor.
6 filter naar de condens opvangbak voor de condensor

In de beschrijving staat dat dit het alarm filter plint afgeeft, als filter nr 3 niet schoon is.

De ingang van de condensor is haast niet schoon te krijgen met het bijgeleverde sponsje, maar gaat heel goed met een warmwaterstraaltje en dan afzuigen uit de bodemverzamelbak met een natzuiger.

Maar het kan natuurlijk ook een eerdere fout zijn die in het foutgeheugen is opgeslagen.

Het fout geheugen resetten wordt in het volgende filmpje goed uitgelegd.

Foutcodes
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2018, 21:53:50 door Lampje »
Met vriendelijke groet,

Lampje