Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Probeer de fouten die in het geheugen staan te resetten, want die kunnen je ook knap dwarszitten.

Ga daarna testen met de testmode en kijk of de storing terugkomt. En kijk bij welke stand 10 of 11 de foutmelding van het geheugen zichtbaar wordt. Verder maakt het volgens mij weinig uit.

Want er moet eerst zeker gesteld welke fout er daadwerkelijk is.
2
Ja, de documenten spreken elkaar wel vaker tegen. Maar het is gewoon een kwestie van uitproberen, stuk gaat er niets.

Deze man heeft alle servicedocumentatie in huis, omdat het een professional is en daarvoor dik betaalt, en zelfs hij weet het niet exact, wij moeten het hebben van wat we op het net bij elkaar hebben kunnen sprokkelen, want de fabrikanten zijn niet scheutig meer met documentatie  en beschermen hun eigen servicedienst, die werkelijk goud maken.
3
Ik kom met die verwijzing op heel andere zaken, dus waar komen die gegevens vandaan?

Ha Lampje. Dit zijn inderdaad de codes die op de pagina zelf staan. Als je de service brochure van AEG, die ook op de pagina staat, door bladert staat er wat meer/andere info.

blz. 41 voor bijvoorbeeld E63 en blz. 43 voor E65

E63
alarm: Compressor automatic thermostat

Fault condition: Incongruence between compressor sensing and relay driving

Possible fault: Thermostat defective. Compressor defective. Wiring or main board defective

Action / status: Alarm stored in memory. Disable compressor. After n trials generates E63

E65
Alarm: Main fan relay failure

Fault condition: Incongruence between main fan sensing and relay driving after n trials

possible fault: Wiring or main board defective. Relay defective

Action / Statuts: Forced alarm cooling cycle --> Reset

Wat betreft de het deleten van de laatste alarm code staat er op blz 27 dit:
Selector in position 11

Checked functions: reading and deleting of the last alarm code

actuated components: alarm indication
4
Wasdroger kapot en repareren / Re: AEG Lavatherm protex plus T976851h (91609715700)
« Laatste bericht door Lampje Gepost op 20 april 2018, 12:34:50 »
Mooi om te horen dat ze beschikbaar zijn, je zult maar 3 maanden moeten wachten op zo'n klein onderdeeltje.
5
Wasdroger kapot en repareren / Re: AEG Lavatherm protex plus T976851h (91609715700)
« Laatste bericht door HaZee Gepost op 20 april 2018, 09:35:59 »
Helaas de lnk586gg is nergens in voorraad...

Begin juni pas weer. Moeten waarschijnlijk nog gemaakt worden en daarna per boot naar Europa.

MaakMijnWitgoed krijgt ze dan ook pas binnen helaas...

Ze zijn er al en dus vanaf NU wel goed leverbaar in NL 8).

Je kunt ze hier vinden:
http://www.maakmijnwitgoed.nl/ic/80-lnk586gg-ac-dc-omvormer.html
6
Wasdroger kapot en repareren / Re: AEG Lavatherm Protex geeft foutcode EHE
« Laatste bericht door Lampje Gepost op 19 april 2018, 21:47:54 »
Dat is mooi om te horen Stroo.

Niet alleen jij, maar ook wij worden daar blij van.

Je toch op afstand kunnen bemoeien met "sleutelen" en geen vuile handen krijgen, een mooiere hobby is er niet.
7
Wasdroger kapot en repareren / Re: AEG Lavatherm Protex geeft foutcode EHE
« Laatste bericht door Stroo Gepost op 19 april 2018, 20:12:14 »
Onderdelen besteld en op de printplaat laten monteren en.....mijn droogkast werkt weer!!!!
Duizendmaal dank!!!!
8
Wasdroger kapot en repareren / Re: problemen met AEG T59840
« Laatste bericht door Lampje Gepost op 19 april 2018, 19:08:10 »
Het lijkt er op dat dus alles goed functioneert, het afschakelen van de compressor is normaal aan het eind van de cyclus, dan gaat de anti kreuk fase in waarbij het wasgoed afkoelt de damp alsnog verdroogt en de temperatuur daalt en de beweging zorgt dat de kreukels minimaal zijn.

Als de trommel voller geladen wordt dan zal de compressor niet door het regelsysteem worden afgeschakeld. Want met een vollere trommel wordt meer vermogen van de compressor gevraagd dus zal hij juist blijven draaien. Bij een nagenoeg lege trommel zal hij dat gaan doen.

Wat echter wel kan dat een beveiliging ingrijpt zoals de overbelastingsbeveiliging op de compressor.

Ik kan jouw meting niet helemaal volgen. Je zet de meter op doorlaatspanning dat is een stand om de drempelwaarden van halfgeleiders te bepalen en dat doe je in spanningsloze toestand. Als je de machine onder spanning hebt, dan mag je alleen  spanningen of stromen meten. Zoals een spanningsval over een relaiscontact van bijv. een verwarmingselement. Zo kun je zie hoe rot of je contact is onder bedrijfsomstandigheden. Dat moet in principe nul zijn. als er wel een spanningsval wordt gemeten dan wordt er in de contacten een vermogen gedissipeerd en krijg je de problemen, zoals loszittende solderingen of uitgebrandde relais. Alle vermogensmetingen gaan wel in wisselstroom. Bij de condensator van de compressor krijg je wat vreemde waarden want dat heeft te maken met het niet in fase lopen van de stromen in spoel en condensator. De stroom in de spoel ijlt na en die van de condensator ijlt voor, samen worden de stromen vectorisch opgeteld, maar dat is nog al ingewikkeld om even uit te leggen. Maar optellingen van metingen kunnen hier echt niet, dan ga je de bietenberg op. De compressor doet het dus gewoon.
9
Wasdroger kapot en repareren / Re: problemen met AEG T59840
« Laatste bericht door domesticus71 Gepost op 19 april 2018, 14:11:06 »
Ja ik moet het hebben van de kwaliteit van de foto's.

Van foto's is inderdaad lastig, hoe hoog de kwaliteit ook is... Maar volgens mij heb ik me een goed beeld gevormd aan de hand van je beschrijving en de soldeercursus.

Ja als je dat toen gedaan had was je al een 2 maand eerder uit de problemen misschien.

Problemen vallen wel mee, hoor. We missen de machine nauwelijks, de was droogt nu aan de lijn. Ik wil vooral leren hoe het allemaal werkt. En het zou leuk zijn als jij en anderen er ook wat van opsteken. En als we de machine de komende winter weer kunnen gebruiken is dat mooi, maar geen drama als we zonder moeten. Ik zou het wel jammer vinden als we hem weg zouden moeten doen, terwijl het met een kleine reparatie op te lossen is. We waken er hier voor om al te gemakkelijk mee te gaan in onze Westerse wegwerpcultuur.

Vandaag heb ik weer een droogcyclus gedraaid. Nu op het programma Katoen Extra (2 u, 16 min), met ongeveer een halve trommel vol was. Hij deed er ongeveer 5 minuten langer over. De compressor (en de parallel geschakelde proeflamp) zijn niet uitgevallen. De lamp heeft niet geknipperd. De compressor en het achterste deel van de condensor/verdamper werden goed heet, het voorste deel van de condensor/verdamper bleef 'koud' (lauw). De fan die de compressor moet koelen heeft niet gedraaid. Ik heb ook metingen gedaan aan de spanning over de PTC/compressor. Die zijn misschien niet relevant, omdat de compressor tussentijds niet is afgeslagen, maar ik vermeld ze toch:

Tussen blauwe en zwarte draad (voeding van de PTC/compressor) meet ik 230 V;
Tussen blauwe en witte draad (witte draad: aansluiting op het bimetaal van de PTC) meet ik 285 V;
Tussen zwarte en witte draad meet ik 175 V.

Als ik mijn multimeter op de stand 'doorlaatspanning' zet, meet ik tussen de zwarte en de witte draad niets en tussen de blauwe en de witte draad een spanning die varieert tussen ongeveer -600 en -1300 (Volt, millivolt, ...?)

Ongeveer vijf minuten voor het einde van het programma slaat de compressor af. Als ik dan de doorlaatspanning meet tussen de zwarte en de witte draad n de blauwe en de witte draad, meet ik in beide circuits een afnemende spanning: in het begin een waarde van 12 en enkele minuten later een waarde van 6 (Volt, millivolt, ...?).

Ik wil deze metingen later nog eens verrichten, maar dan in een cyclus waarin de compressor wl tussentijds afslaat (dat gebeurt wel als ik een grotere hoeveelheid was droog, denk ik, want dat is eerder ook gebeurt).
10
Volgens de nu voor mij beschikbare gegevens is het hier ook de positie 10 waar je in de testmode de storing moet resetten.

9.3 Cancelling the last alarm memorised
It is good practice to cancel the alarm code from the memory:
 After reading the alarm, to check whether it is repeated during the diagnostics cycle.
 After effecting repairs to the appliance, to check whether it is repeated during testing.
1. Start diagnostics mode.
2. Turn the programme selector in a clockwise direction to position ten.
3. Press the Start/Pause button and the button immediately to the left of it simultaneously.
4. Hold the buttons down for approximately 5 seconds.
5. After deleting, E00 will be displayed.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10